فلسفة اخلاق کسب و کار در نگرش اسلامی متأثر از دو اصل یکپارچگی اخلاقی و فراکارکردگرایی است.
بحث از فلسفه اخلاق تجارت از دیدگاه اسلام، گذشته از آنکه بحثی نظری و پایهای در اخلاق دینی تجارت است، میتواند نقشی کاربردی در تگذاری اخلاق حرفهای و مهندسی فرهنگی فضای کسب و کار ایفا کند. نگاه یکپارچه و فراکارکردگرایانه به اخلاق کسب و کار به طور خاص، میتواند جهتگیری های رسانهای و سازمانی اخلاق حرفهای را به منظور سوق دادن فعالان بازار به سمت اهداف نظام اخلاقی اسلام متاثر سازد. بر اساس آموزههای اسلامی، ترویج اخلاق اسلامی در فضای کسب و کار نیازمند استفاده از ابزارهای تربیت دینی است.
اخلاق ,کسب ,کار ,فضای ,تجارت ,حرفهای ,کسب و ,و کار ,اخلاق حرفهای ,اخلاق کسب ,فضای کسب
درباره این سایت